Kjetil Mathisen er grunnarbeider og maskinfører hos Anlegg Øst Entreprenør, og han trives helt utmerket med å jobbe i grunnen.

Gjermundshaug Bane kom, forsvant, og ble reetablert for to år siden. Det viste seg å være et godt grep.

«Vår kompetanse – din trygghet.» Gjermundshaug Gruppens mangeårige styreleder Jan Eiler Wessel trekker stadig fram konsernets slagord, og mener det på en treffende måte forklarer suksessen til Gjermundshaug Gruppens mange selskaper de siste åra.

Filosofien er som for hele Gjermundshaug Gruppen: Det skal bygges stein på stein for å vokse, og Gjermundshaug Gruppens selskap for masseforflytning med store maskiner – GMM, har gjort akkurat det siden 2016.

Anders Dahlen bedrev anleggsmessig pionerarbeid da han klatret seg oppover mektige Tronfjell med bulldoseren i forbindelse med byggingen av Tronfjellveien i 1959. Om det var akkurat det som inspirerte sønnen Ole Kristian skal være usagt, men han har i hvert fall tatt opp farsarven og gjort bulldoseren til sin arbeidsplass.

Da brødrene Ingvald og Ottar Gjermundshaug sommeren 1949 fikk kjøpt seg en traktor med halvbelter og begynte med stubbebryter og dyrking av jord for bønder i Alvdal, ante de lite om hvilket eventyr de satte i gang. Et eventyr som i dag er Gjermundshaug Gruppen – et konsern med over 300 ansatte og en 2018-omsetning på nær 700 millioner kroner.

Gjermundshaug Gruppen feiret i helga 70 års jubileum i Trysil. - Gründerånden og kulturbyggingen har vært nøkkelen til at vi har lykkes, sier konsernsjef Ole Gjermundshaug i Gjermundshaug Gruppen.

Gjermundshaug Anlegg har signert en ny samlekontrakt med for utbygging i Hedmark Midt med Statens vegvesen. Kontrakten har en ramme på 82,6 millioner kroner.

Det jobbes på høytrykk døgnet rundt langs jernbanenettet på Østlandet i helga. Alle tog er innstilt mens det utføres vedlikeholdsarbeid langs Rørosbanen mellom Hamar og Støren, og på flere andre strekninger. Med egne og innleide folk har Gjermundshaug Bane og Gjermundshaug Anlegg til sammen over 110 personer i arbeid langs jernbanen – fra Kirkenær i sør til Stjørdal i nord.

Selskapet er tildelt kontrakten fra Bane NOR for føringsveier langs Gjøvikbanen. Kontrakten er på i overkant av 70 millioner kroner og skal utføres over en periode på 24 mnd.